حتی وزش بادهای مخالف نتوانست جشنواره نوروزی اهر را متزلزل و متوقف سازد

به گزارش ارس نامه؛ جعفر خضوعی(محقق و روزنامه نگار اهری) نوشت:

تدبیری از شورای اسلامی اهر که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آن طرح و پس از چند جلسه به تصمیم و تعریف برنامه انجامید، توانست طولانی ترین جشنواره فرهنگی را در این شهر رقم بزند. جشنواره ای که به سبب اراده بالا در متولیان و حمایت و همراهی برخی دستگاه ها و مسئولان و همراهی مثال زدنی همشهریان حتی وزش بادهای مخالف هم نتوانست آن را متزلزل و متوقف سازد.
با وجود تمام کمبودها و نقص ها؛ جشنواره نوروز اهر خوش درخشید. برای نخستین بار توانست آیین تکم گردانی را در نوروز اهر احیا و با همراهی انجمن نمایش اهر در شهر اجرا نماید. توانست در مدت سه هفته، نوروز اهر را با موسیقی بومی(موسیقی عاشیقی) ورق بزند. 
توانست شب های شاد نوروزی را با موسیقی و نمایش برای اهری ها رقم بزند.
توانست نمایشگاهی برای صنایع دستی و محصولات هنری تجسمی و خانگی دایر نماید.
توانست آغاز سال نو را با "شیرینی اهری" و "نان یئددی قات" کلید بزند و در ادامه جشنواره "آبگوشت اهر" و "رشته دیزبین اهر" را برگزار کند. جشنواره هایی که سال ها مورد پیگیری و انتظار بودند.
البته همه این ها در برابر انتظارات و مطالبات بر زمین مانده، شایستگی های بالای اهر و عقب افتادگی های عدیده، زیاد نیست اما در ادامه آن همه رکود و سکون؛ بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است. 
اهر غذا و مواد غذایی سنتی و بومی متعددی دارد که برگزاری جشنواره و نمایشگاه بزرگ برای آنها بایسته است.
گرامیداشت و معرفی مجموعه تولیدات بومی و ثبت ملی آن ها می تواند در تحرک اهر برای پیشرفت کمک کند. این حرکت نیاز به اراده قوی در مسئولان و حمایت گسترده شهروندان دارد.
جشنواره نوروز اهر فردا شانزدهم فروردین با آیین اختتامیه و جشنواره "رشته دیزبین اهر" به اتمام می رسد.
برگزاری جشنواره نوروز توسط شورا و شهرداری اهر نشان داد که این نهادهای عمومی می توانند بسیاری از انتظارات فرهنگی را عملی سازند.
این جشنواره البته با کمترین امکانات و منابع مالی ناچیز برگزار شد و اما نشان داد؛ مشارکت بخش خصوصی و شهروندان قابلیت بالایی در اجرای چنین برنامه ها محسوب می شود.
برگزاری جشنواره نوروز اهر نیز نشان داد که اگر فضا و شرایط برای جوانان خوش فکر و توانمند اهر فراهم باشد، اهر را به جایگاه بایسته خود می رسانند.
انشاءالله این حرکت تداوم یابد و بتواند برای دیگر داشته های شهر اهر همچون؛ ذرت، سیب و شیرینی اهری و نان یئددی قات و… نیز جشنواره برگزار کند.