ولی ملکی گفت: در دیدار اخیر دکتر ظریف با رئیس جمهور کشور آذربایجان، موضوع اتوبان تبریز – باکو مطرح شده و مسیر تبریز – اهر – مشگین شهر بعنوان مسیر اصلی تعیین شده است

به گزارش ارس نامه به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع اتوبان تبریز- باکو اخیرا در دیدار دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و مسیر مشگین – اهر – تبریز به عنوان مسیر مناسب و داری توجیه اقتصادی تعیین شده است.
وی گفت: بر اساس اعلام کارشناسان مرتبط این مسیر جزو کوتاه ترین و کاربردی ترین مسیر برای احداث اتوبان می باشد و در حال حاضر اتوبان اهر به تبریز نیز در شرف اتمام می باشد.
وی همچنین افزود: اعتبار کافی برای ادامه بزرگراه مشگین شهر – اردبیل اختصاص یافته و این مسیر سال آینده بطور کامل زیر ترافیک خواهد رفت.
ملکی بهره برداری از سد احمد بیگلو و افتتاح بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سبلان را از دیگر طرح های قابل افتتاح در سال جدید بیان کرد 
وی گفت: به منظور حل مشکل بیماران بستری در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بزودی ۳۲ تخت جدید به ظرفیت این بیمارستان افزوده می شود و همزمان عملیات احداث بیمارستان جدید ۱۲۰ تختخوابی نیز آغاز خواهد شد.
فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه گفت: عید سال ۹۶ بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه های مختلف شهرستان مشگین شهر بازدید کردند.
میرعلی رحیمی زاد با بیان اینکه در عید امسال تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه افزایش خواهد یافت بر آمادگی هر چه بیشتر ادارات و نهادها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تاکید کرد.
مشگین شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.