رضا علیزاده گفت: طبق قانون حساب های بانکی و دفاتر مالیاتی معادن باید در محل اکتشاف باشد. در شورای معادن آذربایجان شرقی قرار بر این شده اگر حساب های مس سونگون ظرف مدت یک ماه از تهران به ورزقان منتقل نشود، با محوز دادستانی و همکاری پلیس از تردد خودروها به معدن جلوگیری بعمل آید

به گزارش ارس نامه به نقل از  آناج؛ نماینوه ورزقان و خاروانا در مجلس  شورای اسلامی با اشاره به شائبه‌ی ایجاد شده در منطقه‌ی ورزقان مبنی بر جلوگیری مردم از تردد خودروها به مس سونگون، ضمن تکذیب این موضوع، ابراز داشت: براساس ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، حساب‌های بانکی و دفاتر مالیاتی معادن باید در محل اکتشافات باشد و در آنجا فعالیت کند.

رضا علیزاده ادامه داد: در حال حاضر حساب‌های بانکی مس سونگون در تهران ایجاد شده و بر اساس مصوبه‌ی شورای معادن آذربایجان‌شرقی که با حضور استاندار، فرمانده نیروی انتظامی، ۲ تن از نمایندگان مجلس، دادستانی و مدیران کل جهادکشاورزی، صنعت و معدن و حفاظت محیط زیست تشکیل می‌یابد قرار بر این شد حساب‌های بانکی مس سونگون به محل اکتشافات منتقل شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم با بیان اینکه در این جلسه اعضاء درخصوص ضمانت اجرای این کار بحث کردند، یادآور شد: در نهایت قرار بر این شد در صورت عدم انتقال حساب‌ها ظرف مدت یک ماه، با مجوز دادستانی و با همکاری نیروی انتظامی از تردد خودروها به مس سونگون جلوگیری شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر انتقال حساب‌ها و دفاتر مالیاتی در حال انجام است و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد، متاسفانه موضوع را به‌گونه‌ای طرح کرده بودند که مردم می‌خواهند مانع تردد خودروها شوند و هرج و مرج ایجاد گردد، درحالی که چنین چیزی صحت ندارد.