در پی اجرای نمایش طنز “کافه مبارک” در اهر،مدیر فرهنگ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان؛ یادداشتی را به ارس نامه وارد نموده است که در ادامه مشروح این یادداشت را می خوانید

به گزارش ارس نامه؛ مرتضی شهبازیان(مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اهر) در رابطه با اجرای نمایش طنز کافه مبارک در اهر؛ نوشت:


«در چهره‌ اسلام، تفریح و ادخال سرور – دیگران را مسرور کردن، خشنود کردن، خوشحال کردن، شاد کردن و امیدوار کردن – جای بسیار حساسی دارد. بنابراین، شما همین‌طور که یک کار تفریحی را انجام می‌دهید، یک نمایش اجرا می‌کنید، یک ماجرای طنزآمیز را بیان می‌کنید، یک شعر اجرا می‌کنید و می‌خوانید یا یک مسابقه اجرا می‌کنید، در همان حال احساس کنید که یک عبادت انجام می‌دهید. حقیقتاً همین است. این یک واقعیت است. احساس کنید که بخشی از آن مجموعه‌ای را که زندگی اسلامی برای انسان‌ها در نظر گرفته، متعهد می‌شوید و انجام می‌دهید.»
بیانات  رهبر فرزانه انقلاب در دیدار گروه «ورزش و سرگرمى» صدا(۷۱/۱۰/۱)
دست به قلم شدیم تا از دست اندرکاران مجموعه طنز "کافه مبارک" تقدیر و تشکر کنیم و ابتداء کلام را با فرمایش رهبر فرزانه انقلاب زینت دادیم تا هم اتمام حجتی بر ما  و تمام کسانی که در اعتلای اندیشه نوین اسلامی سیاست گذاری می کنند، باشد و واقعا باید آفرین گفت بر دوستانی که بی ادعا و عاشقانه در ترویج شاد زیستن و شاد کردن شهروندان شهرمان می کوشند و  نه به نهادی متصل اند و نه بودجه ای برایشان پیش بینی شده است!!!
طنز فاخر و برجسته، یکی از هنرهاست. طنز، هنر خیلی بزرگی است… طنازهای واقعی را تقویت کنید، پرورش دهید و کمک کنید تا طنز بیاورند. طنز، یعنی مطلب مهمِ جدی که با زبان شوخی بیان می‌شود؛ محتوا و معنایی در آن هست، منتها به زبان شوخی.»
(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌‌ ۸۳/۹/۱۱)
عزیزانی که در تهیه و ساخت این مجموعه هستند همگی تحصیلات عالیه و با تجربه و در عین حال جوان و پویا هستند و شایسته است مسئولین فرهنگی شهرمان مهربانه تر و دست به جیب تر از طنزهای فاخر و برجسته حمایت کنند و احیانا هم اگر کم و کاستی بود با نظرات کارشناسی و  فنی خود آن ها را آگاه سازند و تکثر این نوع برنامه ها در اولویت کاری جلسات مهم فرهنگی بوده و غنی سازی اوقات فراغت در ایام سرما و خانه نشینی در کنار دیگر برنامه های شاخص فرهنگی می تواند مثمر ثمر قرار گرفته و ادای دینی باشد بر زمامداران عزیزمان که شبانه روزی در فکر رفاه و  آرامش روحی جامعه مان می باشند.
مولای متقیان امام علی (ع) می فرمایند: روزگار دو روز است، روزی به نفع تو و روزی به ضرر تو، پس اگر به سود تو بود، با بدمستی، کفران نعمت مکن و اگر به ضرر تو بود، غمگین مباش.
مرحوم علامه طباطبائی رحمه الله در این زمینه شعر زیبایی دارد که می فرماید:
دوش که غم، پرده ما می درید
خار چو اندر دل ما می خلید

در بر استاد خرد پیشه ام
شکوه نمودم غم و اندیشه ام

گفت که در زندگی آرام باش
هان گذران است جهان؛ شاد باش
نشاط و سلامت  روح  یکی دیگر از  نیازهای موفقیت در هر کاری، از جمله رشد تحصیلی است. کسانی که به علت های مختلف نشاط خود را از دست می دهند، نمی توانند در تحقیق و تحصیل دانش و علم  موفق باشند و حتی گاهی از آن دست می کشند. یا داشتن شادی و انگیزه، در مسائل روزمره زندگی و  اقتصادی    نقش آفرینی کرده و  یاس  وناامیدی را از جامعه به در می کند در  آخر ازکسانی که کوچکترین قدمی در نشاط و شادابی شهرمان برمی دارند صمیمانه سر تعظیم فرو می آورم و از خداوند منان آرزوی توفیق و سربلندی را برایشان خواستارم. 
  
شادی آن شادی است که از جان رویدت
تا درون از هر ملالی شویدت

ور نه آن شادی که از سیم و زر است
آتشی دان کاخرش خاکستر است