نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از مشارکت ۸۵ درصدی سرمایه گذار چینی برای ایجاد واحد پتروپالایش خاروانای آذربایجان در شهرستان ورزقان خبرداد.

به گزارش ارس نامه به نقل از ایرنا؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی برای این طرح یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در کنار یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی است.
رضا حسینی با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث ایجاد اشتغال۱۵۰۰ نفری می‌شود، گفت: امور اراضی استان زمین مورد نظر سرمایه گذار را به متراژ ۵۰ هکتار برای تخصیص به منابع طبیعی استان ارسال کرده است.
نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذادی آذربایجان شرقی همچنین گفت: شرکت برق موافقت خود را با تأمین برق به میزان ۶۰ مگاوات اعلام کرده است.
وی گفت: پلی پروپیلین با ظرفیت ۵۲۰ هزار تن در سال محصول اصلی تولیدی این طرح است. 
حسینی اظهارکرد: آب مورد نیاز این طرح ۱۵ میلیون متر مکعب در سال، برق مورد نیاز ۶۰ مگاوات بر ساعت، گاز مورد نیاز ۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز و زمین موردنیاز ۲۵۰ تا ۴۰۰ هکتار است. 
در زمان حاضر شرکت پتروشیمی تبریز تنها واحد فعال در استان آذربایجان شرقی است و طرح پتروشیمی بناب هم در مرحله بررسی و اخذ مجوز است.