هم میدان صنعتی و مجهز جدید را از دست دادیم و هم درآمدی را که شهرداری از میدان قدیم دواب اهر کسب می کرد

ارس نامه/ یادداشت:

میدان صنعتی و جدید دواب در جاده کلیبر برای اهر ساخته شد. با تمام مزایایی که برایش گفتند و حتی صاحب نظران برا آن تاکید کردند و دامپزشکی استان هر چه کوشید نتوانست آن را راه اندازی کند!

در این میان میدان قدیم را از دست دادیم. گفتند غیربهداشتی است. مرض آور است. مجاورتش با میدان تره بار ظلم به بهداشت محیط و سلامت عمومی منطقه است. این هم قبول! راست می گفتند. 

میدان دیگری بالاتر از میدان قدیم دواب در جاده مشکین شهر درست کردند و عده کثیری از چوبداران در آن جمع شدند. میدان صنعتی که با ان مزایا و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده بود را بدلیل انواع اختلافات و نظرات متعدد که بر ردیف مضررات و معایب ان می شمردند، از دست دادیم. سرمایه گذارش آسیب دید. شاید هم یک برنامه ریزی غیراصولی و بدون برنامه ریزی منهای هرگونه تبادل نظر با قاطبه قشر فعال در خرید و فروش دام در اهر بود که یک سرمایه گذار را آواره کنند تا برود پول خرج کند و سرمایه بگذارد اما میدان ساخته اش مورد استقبال واقع نشود!

در این میان؛ آسیب جدی را شهرداری فقیر اهر خورد که بطور متوسط روزانه ۱۵۰۰۰۰۰ تومان از کارکرد میدان قدیم درآمد نصیبش می شد. دوسر باخت از آن ما شد که هم درآمد شهرداری مان تضییع شد و هم دستمان از میدان جدید صنعتی کوتاه گشت.

درآمدی که از میدان دواب برای شهرداری می رسید رقمی بود که لااقل ماهانه می تواند با آن حقوق حدود ۴۰ کارگر خود را بدهد! 

از سوی دیگر؛ زمزمه هایی از نارضایتی بسیاری از چوبداران از وضعیت حاضر به گوش ارس نامه می رسد که اگر مسئولان محترم بزودی رسیدگی نکنند باز شاهد اعتراضات خواهیم شد. ارس نامه ضمن تذکری به مسئولان امر صراحتا" از عزیزان درخواست می کند حل و فصل سریع مشکل میدان دواب را در اولویت قرار دهند. متذکر می شویم که درآمد مستمر باید به جیب شهرداری اهر باز گردد. ید شهرداری نباید از  این درآمد کوتاه شود. با وجود نیروهای مازاد و بیکار در شهرداری اهر، این مجموعه می تواند مستقیما" امورات میدان دواب را در دست بگیرد.

طبق اخبار بدست آمده روز ۲۵ آذرماه جلسه ای برای تعیین تکلیف مسئله میدان دواب ترتیب یافته که در آن مقرر شده تا پایان آذر پرونده این موضوع بسته شود و حق شهرداری در این میدان مشخص گردد اما تا بحال خبری جدی از اقدامات نیست. ورود جدی فرمانداری، شورای شهر، شورای شهرستان، شهرداری، دامپزشکی و … برای حل و فصل این مشکل مورد انتظار است.