دکتر بهداد گفت: ساماندهی میادین دواب مستلزم ورود بخش خصوصی و سرمایه گذران است. در اهر میدان دواب جدید با سرمایه گذار شخصی و با اعتباری معادل یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید اما تاسیس میدان موازی دیگر و عدم همکاری مسئولین وقت در این شهرستان با شکست مواجه شد

 به گزارش ارس نامه به نقل از آناج؛ مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌‌ترین دغدغه‌‌های اداره‌‌کل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی ساماندهی میادین دواب می‌‌باشد، ابراز داشت: بارها با مسئول ذیربط در مورد ساماندهی مراکز خرید و فروش دام صحبت کرده‌‌ایم اما تاکنون به هدف خود نرسیده‌‌ایم.

امیرحسین بهداد تحقق این امر را در گرو سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی دانست و خاطرنشان ساخت: لازم است با عزمی جدی اداره‌‌کل شهرسازی و وزارت کشور به این موضوع ورود کنند چراکه مراکز فاقد درب ورود و خروج که حتی ساده‌‌ترین اقدام، یعنی ضدعفونی خودروها در آنجا صورت نمی‌‌گیرد می‌‌توانند منبع پخش انواع آلودگی‌‌ها و بیماری‌‌ها باشند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی با اعلام اینکه این نهاد تنها نقش نظارتی دارد و فاقد مجوز اجرایی است، خواستار ورود دستگاه‌‌های متولی امر به قضیه شد و عنوان کرد: در تجربه‌‌ای تلخ با سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی یک مرکز دواب در شهرستان اهر راه‌‌اندازی گردید اما با عدم حمایت مسئولین وقت شهرستان روبرو شد و آنان اجازه دادند در کنار این مرکز خرید و فروش آزاد دام در فضایی باز صورت گیرد.

وی یادآور شد: مدیرکل دامپزشکی شهرستان در برابر مسئولین ایستاد و با بدترین اهانت‌‌ها در جلسات روبرو شد، حتی کار به جایی رسید که از بنده خواستند او را برکنار کنم اما بنده تقاضای آنان را اجابت نکرده و از مدیری که خواهان اجرای یک کار اصولی بود حمایت نمودم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که علت عدم حصول نتیجه از تشکیل آن مرکز در اهر چه بود، اذعان داشت: متاسفانه عده‌‌ای از دامداران پرنفوذ که منافع‌‌شان در خطر بود فشار همه‌‌جانبه‌‌ای آوردند و مسئولین نیز طرف آنان را گرفتند تا فردی که یک میلیارد تومان هزینه کرده بود با شکست پروژه‌‌اش مواجه گردد.

وی در پایان افزود: بنده در این باره با معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌‌شرقی نامه‌‌نگاری کردم و او نیز حق را به ما داد، در این نامه صریحا به آقای پورمهدی نوشتم اگر این قضایا ادامه یابد باید فلسفه ساماندهی میادین دواب را کنار بگذاریم.