بیت اله عبدالهی گفت: چرا وام زلزله زدگان سال ۹۱ در اهر و هربس استمهال نمی شود؟ آبا درباره ایلام و کرمانشاه هم می خواهند چنین کنند؟

به گزارش ارسنامه به نقل از خانه ملت؛ بیت الله عبدالهی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تسلیت درگذشت هموطنان در زلزله غرب کشور و یاد و خاطره از زلزله زدگان سال ۹۱ اهر، هریس و ورزقان گفت: از وزیر ورزش و جوانان درخواست می شود؛ همانگونه که کتبا تعهد کرد نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشگاه ۵ هزار نفری اهر،چمنی کردن میدان فوتبال هریس، تکمیل تنها سالن ورزشی روستای مینق هریس اقدام کند.

نماینده مردم اهر، هریس و ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود:شهرستان ها نیز به ورزش نیاز دارند و جوانان شهرستان ها نیز می خواهند برای آن ها سرمایه گذاری شود.

عبداللهی با بیان اینکه کشاورزان روستاها به سدهای کوچک معیشتی نیاز دارند،ادامه داد:سازمان برنامه و بودجه،وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مردم را درک کنند؛چرا که مشکل آب شرب و کشاورزی در روستاها جدی است چرا به این اقدامات اساسی رسیدگی نمی شود.

وی در تذکری به وزیر صنعت خواستار ایجاد شهرک صنعتی در منطقه خواجه شد و یادآور شد: مردم نمی توانند کشاورزی کنند و این زمین ها باید صنعتی شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه مردم منطقه اهر به عنوان مرکز ارسباران درخواست راه اندازی رادیو ارسباران را دارند، افزود: ارسباران منطقه ای قدیمی، تاریخی و فرهنگی است و در تاریخ ایران نقش اساسی داشته است که باید رادیو ارسباران به این منظور تاسیس شود.

وی ادامه داد:رئیس جمهور و بانک مرکزی چرا قانون را درباره زلزله زدگان سال ۹۱ اهر و هریس رعایت نمی کنند و چرا وام آن ها استمهال نمی شود آیا درباره کرمانشاه و ایلام نیز می خواهند چنین اقداماتی انجام دهند.

نماینده مردم اهر،هریس و ورزقان درمجلس شورای اسلامی در تذکر پایانی خود به وزیر راه و شهرسازی خواستار بهسازی راه های روستایی همانند شیخ رجب و بارباتان شد و تصریح کرد: ۴۰ سال پیش یک راه روستایی برای چندین هزار نفر ایجاد شده و اکنون باید از این مسیر تردد کنند لذا باید نسبت به ایجاد راه های جدید روستایی اقدام شود.