عصر چهارشنبه؛ چهاردهم آبان ماه نماینده اهر و هریس در مجلس طی نشستی خبری با جمعی از خبرنگاران اهر به پاسخ سئوالات مطروحه پرداخت

به گزارش ارسنامه؛ عصر روز یکشنبه(چهاردهم آبان ماه)؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات اهر اظهار داشت: تا بحال دو مرتبه به وزیر جهادکشاورزی درباره وضعیت بازار سیب اهر تذکر داده ام. همچنین از وزیر صنعت نیز درخواست کتبی کرده ام که به این مشکل رسیدگی کند. متاسفانه معاون پارلمانی وزیر جهادکشاورزی در مجلس به من گفت سیب قرمز بازار فروش ندارد و در بورس فروش نیست. از همین رو باید به فکر تعویض و اصلاح روش باغداری در منطقه هم باشیم. وظیفه جهاد کشاورزی هم همین اصلاح آموزش و تعلیم روش های نوین است. 
بیت اله عبدالهی با انتقاد تند از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی، ادامه داد: کم لطفی این وزارتخانه نسبت به سیب اهر و ارسباران به اوج رسیده است. در سایر کشورهای دنیا گندم را از کشاورز می خرند و به دریاها می ریزند. چون نمی خواهند کشاورز آسیب ببیند!
وی درباره پروژه مس انجرد اهر هم گفت: سیاست من کمک همه جانبه به انجرد است چون تنها امید فعلی منطقه اهر ور اشتغال همین معدن است ولی خط قرمز در مورد اشتغال این صنعت مس؛ فقط مشغول بکار شدن بیکاران اهری در آن است و موردی غیر از اشتغال اهری ها در این معدن را هرگز قبول نخواهم کرد.
او با بیان اینکه شرکت مهر اصل بدنبال حل مشکل آب در این معدن است، افزود: اگر مشکل آب بزودی حل شود، تا دهه فجر مس انجرد بکار می افتد.
نماینده اهر و هریس در مورد مشکلات سیستم اداری در شهرستان هریس، بیان داشت: هریس از مدیرانی رنج می برد که در این شهر سکونت نمی کنند. اکثر مدیران هریس وقت اداری به هریس می آیند و ظهر به تبریز باز می گردند. بنده در تعجبم چگونه رئیسی مسئولیت در هریس را می پسندد و آن را قبول می کند اما با سکونت در آن مشکل دارد؟!!
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه این نشست خبری ضمن پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره وضعیت شهرداری اهر، تصریح نمود: چرا شوراها باید کسی را بعنوان شهردار انتخاب کنند که در مراحل تایید او مشکل وجود داشته باشد؟ چه می شود که شورای شهر اهر قبل از انتخاب ها مشورت می کردند و مشورت و استمداد کمک را به بعد از انتخاب شهردار موکول نمی کردند؟
من اهل معامله نیستم. من نمی توانم بلیط های روابط را که می توانم پیش یک مدیر و وزیر برای حل مشکل بزرگ منطقه بکار ببندم برای تایید یک نفر بسوزانم. از این رو شورا باید بفهمد مسیری که پیش گرفته نیازمند اصلاح است. کسی که بخواهد طمع خود را با انتخاب شهردار جبران کند نمی تواند با من تعامل کند و هکذا من هم با چنین افرادی اهل تعامل نیستم.
عبدالهی با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای ایجاد خانه امید اهر برای رفاه و تامین اجتماعی بازنشستگان اهری؛ خاطر نشان کرد: با پیگیری هایی که انجام داده ایم سازمان بازنشستگی کشور با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد ریال بزودی ایجاد خانه امید بازنشستگان را در اهر شروع خواهد نمود.